Skip to content

Ruim, prachtig ontworpen en uiterst praktisch, maar toch compact, zuinig met brandstof en betaalbaarder: de nieuwe CR-V 1.6 i-DTEC-diesel is anders dan een gewone SUV. En hij komt uit een lijn CR-V's die altijd al anders waren.

Toen SUV's in de jaren negentig nog een nieuw concept waren, wilden mensen meer dan zomaar een sportief ogende auto voor op en naast de weg. Ze wilden hem ook gebruiken voor een ritje naar school of een lange afstand. En zo werd de originele CR-V geboren.

Sindsdien hebben we de CR-V bij elke nieuwe generatie verbeterd tot aan het ongelooflijke ontwerp van deze nieuwste dieselversie, met zijn uitstekende brandstofzuinigheid en toonaangevende uitstoot.

more

1E GENERATIE 1997 - 2001

De CR-V werd voor het eerst gepresenteerd op de Tokyo Motor Show in 1995 en was een van 's werelds eerste moderne 'soft road' 4x4 SUV's, voornamelijk ontworpen voor de weg maar met een SUV-styling.

Onze klanten waren met name te spreken over de combinatie van een gunstig brandstofverbruik, de aandrijving op alle wielen, de ruimte, het veelzijdige interieur, de betrouwbaarheid van Honda en het ruime uitrustingsniveau.

En in 1997 werd de CR-V Europa's best verkopende SUV met benzinemotor.

more

2E GENERATIE 2001 - 2006

Op basis van de eerste CR-V voegden we een gedurfdere styling toe en een uiterst zuinig brandstofverbruik, en de nieuwe CR-V werd geprezen om zijn praktische veelzijdigheid. We zetten ook een aantal nieuwe trends voor het segment:

  • Verbetering van het interieur voor toonaangevende ruimte.
  • Voor het eerst boden we de optie van een dieselmotor aan.
  • We ontwikkelden een eigen programma voor botstesten om de veiligheid verder te verbeteren.
more

3E GENERATIE 2006 - 2011

Het aanbod in het SUV-segment was enorm gegroeid, maar dankzij onze ervaring bleven wij innovatief.

CKlanten zochten nu een nog hoogwaardigere compacte SUV. Daarom had de derde generatie nog betere rijprestaties en comfort, en een luxueuzer interieur. De bestaande SUV-ontwerpkenmerken bleven, zodat we die dynamische en sportieve uitstraling hielden die zo populair was. Maar we voegden een meer afgeronde, autoachtige styling toe. Tegelijk zorgden we ervoor dat de CR-V relatief compact, en hierdoor een van de meest wendbare auto's in zijn klasse bleef.

We introduceerden ook de nieuwste technologieën, waaronder twee unieke systemen voor het segment: ACC (Adaptive Cruise Control) en CMBS (Collision Mitigation Brake System), een botsingsbeperkingssysteem met radar om u op veilige afstand van andere voertuigen te houden.

more

4E GENERATIE 2011 - 2013

(2012 IN EUROPA)

De nieuwste CR-V is gelanceerd, het resultaat van 17 jaar ervaring in het maken van SUV's van wereldklasse.

Vandaag de dag zijn klanten in meer dan 160 landen dol op de CR-V en zijn er over de hele wereld meer dan 5 miljoen verkocht. En nu, in 2013, voegen we aan dit populaire assortiment de nieuwe Honda CR-V 1.6 i-DTEC toe.

Wat komt er nu?
Zoals altijd blijven we de CR-V hier in Europa bouwen, ook de nieuwe dieselversie. En we blijven de SUV's ook vernieuwen; we blijven elke nieuwe CR-V verbeteren en verfijnen om auto's te maken die een genot zijn om te besturen en te bezitten.

Ervaar de allernieuwste Honda CR-V-diesel zelf!
Maak nu een proefrit in de nieuwe 1.6 i-DTEC

more
Terug naar boven